Khamis, 15 Januari 2015

Pastor Philip Mantofa Mendapat Penglihatan Syurgawi Selepas Nahas AirAsia QZ8501



Pastor Philip Mantofa, gembala sidang Gereja Mawar Sharon, Surabaya yang kehilangan 45 ahli-ahlinya dalam nahas penerbangan AirAsia QZ8501 berkongsi di laman Facebooknya mengenai penglihatan yang telah diterimanya. Berikut terjemahan daripada catitan Facebook Ps. Philip;


LEPASKANLAH DAN BERSERAH KEPADA ALLAH! 

Selanjutnya kami tidak mau, saudara-saudara, bahwa kamu tidak mengetahui tentang mereka yang meninggal, supaya kamu jangan berdukacita seperti orang-orang lain yang tidak mempunyai pengharapan. Karena jikalau kita percaya, bahwa Yesus telah mati dan telah bangkit, maka kita percaya juga bahwa mereka yang telah meninggal dalam Yesus akan dikumpulkan Allah bersama-sama dengan Dia. (1  Tesalonika 4:13-14)

Selepas nahas yang menimpa penerbangan AirAsia QZ8501 pada Disember 2014, Allah telah menunjukkan saya gambaran ini yang anda dapat lihat di kanvas ini. Yang menaiki kapal terbang yang malang itu adalah 162 penumpang, dan 45 daripada mereka adalah anggota-anggota gereja kami. Kita tidak berkabung tanpa harapan seperti orang yang tidak percaya Allah, sebab kita yang percaya di dalam Kristus memiliki hidup kekal.

Dari laut yang dalam, jiwa-jiwa lelaki dan perempuan yang disayangi ramai, dan dikasihi Allah, naik ke syurga melalui jalan salib. Mereka berarak ke syurga dalam kilauan putih.

Walaupun hidup manusia adalah seperti asap yang cepat lenyap, diberkatilah mereka yang nama-namanya tertulis dalam Buku Kehidupan. Anak Domba Allah akan melenyapkan setiap titisan air mata dari mata mereka, dan mereka akan hidup seperti bintang dan berlian di langit, seperti malaikat di tempat yang tinggi, dan sebagai anak-anak lelaki dan perempuan Raja Syurga. Oleh itu, lepaskanlah dan berserahlah kepada Allah!

Aku berserah segalanya,
Philip Mantofa