Selasa, 7 Julai 2015

Lauren Holiday Baru Saja Memenangi Piala Dunia Dan Menggunakan Pentasnya Untuk Memuliakan Tuhan

Pemain-pemain Amerika Syarikat meraikan kemenangan Piala Dunia 2015

Seandainya anda terlepas berita ini, Lauren Holiday dan pasukannya telah menguasai perlawanan akhir Piala Dunia dengan kemenangan besar 5-2 ke atas Jepun. Holiday telah dianugerahkan gelaran Pemain Bola Sepak Wanita Terbaik Amerika Syarikat untuk Tahun 2014 dan trofi Piala Dunianya akan kelihatan segak bersebelahan dua pingat emas Olimpik dan empat anugerah NCAA All-American miliknya. Namun begitu jika anda menanya kepadanya apakah pencapaian terbesarnya, ianya tidak ada kaitan dengan bola sepak.

"Kejayaan ialah menjadi pemain bola sepak yang terbaik mungkin. Tetapi perkara yang sangat, sangat indah mengenai mengasihi Yesus adalah, ianya bukan mengenai saya. Dan tumpuan perhatian bukanlah pada saya," katanya, menurut Christian Breaking News. "Oleh itu apabila saya turun ke padang untuk perlawanan akhir pingat emas itu, ataupun Piala Dunia 2011 menentang Jepun, saya dapat bermain dengan bebas sebab saya tidak perlu risau bagaimana saya akan menjaringkan gol atau samada saya menjaringkan gol atau apa akan terjadi jika kami kalah atau jika saya membuat hantaran yang teruk, kerana kejayaan bukanlah berdasarkan itu dengan Kristus."


Pemain handalan Amerika Syarikat, Lauren Holiday

Pemain berusia 27 tahun itu telah mengalami kekalahan-kekalahan di samping kemenangan-kemenangan dan Tuhan tetap merupakan dorongan berterusan dalam hidupnya. Hidupnya telah bermula dengan pembedahan jantung terbuka yang bererti dia tidak dibenarkan untuk hidup aktif, yang bererti tidak boleh mengikut permainan tembak menembak dengan pistol air atau menunggang sana-sini dengan basikal beroda tiga. Tuhan telah menrencanakan sesuatu yang lebih besar daripada apa yang dapat difikirkan oleh para doktor.

"Saya tahu bahawa saya telah diberi bakat-bakat ini bukan untuk menjadi sederhana." dia berkata. "Tuhan telah memberkati saya dengan limpahnya dengan kebolehan bermain bola sepak - permainan popular dunia. Setiap kali saya menjejak kaki ke padang, saya tahu bahawa, melalui usaha dan permainan saya, saya sedang memuliakan-Nya. Dia telah memberikan saya pentas dunia untuk mengongsikan Injil-Nya, dan itulah yang saya harap dapat lakukan."
 
(Diterjemahkan daripada artikel Faith It bertajuk, "Lauren Holiday Just Won The World Cup And Is Using Her Stage To Share The Most Powerful Message")