Isnin, 9 Julai 2018

Kesaksian Siellah Supin Mengenai Pedoman Harian


Kesaksian saudari Siellah Supin:

Hai! Shalom!

Nama saya Siellah Supin, saya berasal dari Ranau Sabah. Hari ini saya ingin mengongsikan sedikit mengenai Pedoman Harian. Saya sudah menggunakan Pedoman Harian ini sejak tahun 90-an atau yang jelasnya sejak saya remaja lagi. Oleh itu, saya sudah menggunakan Pedoman Harian ini lebih dari 10 tahun.

Mengapa saya menggunakan Pedoman Harian ini? Kerana saya sangat tertarik dengan cara penyediaan Pedoman Harian dimana, dia ditulis oleh ramai orang. Setiap hari ada orang yang berbeza yang menyediakan renungan peribadi dan melalui kesaksian-kesaksian hidup mereka, saya dapat belajar bagaimana mereka bertumbuh, bagaimana mereka melihat Allah itu sebagai Tuhan yang sangat luar biasa didalam kehidupan mereka. Dan Saya bertumbuh secara peribadi melalui renungan –renungan Firman Tuhan di dalam Pedoman Harian ini, dan itu sangat menolong saya dan sangat memberkati kehidupan saya secara peribadi.

Kita mungkin boleh menyediakan renungan harian melalui pembacaan terus ke Alkitab. Tetapi seperti saya, ada banyak hal yang saya tidak mengerti di dalam Alkitab. Kadang-kadang Pedoman Harian akan menjelaskan sesuatu yang saya kurang faham dan itu membuatkan saya mengerti. Apa maksud Tuhan, kenapa Tuhan menulis Firman Tuhan itu di dalam Alkitab? Oleh itu, Pedoman Harian sebenarnya begitu kaya dengan cara mereka untuk mengekspresikan Firman Tuhan itu didalam kehidupan mereka. Dan saya percaya apabila anda juga menggunakan Pedoman Harian ini sebagai devotion setiap hari secara konsisten, anda akan diberkati. Mulailah melakukan devotion setiap hari melalui pertolongan Pedoman Harian.

Tuhan memberkati!

 

Begitulah kesaksian Siellah Supin. Bagaimanakah Pedoman Harian telah membantu anda dalam pertumbuhan rohani setiap hari? Hantarkan kesaksian anda  kepada Pedoman Harian dari sekarang hingga 1 Ogos 2018 dalam bentuk video atau teks pendek melalui:
1. Whatsapp (012-3751718)
2. Facebook Messenger "Pedoman Harian"
3. malaysia@odb.org

(Diambil daripada catitan Facebook Pedoman Harian bertajuk, "Kesaksian Saudari: Siellah Supin" bertarikh 9 Julai 2018)