Selasa, 24 April 2018

"Tinjauan Perjanjian Lama & Baru" Oleh Ray C. Stedman


TINJAUAN PERJANJIAN LAMA 
Panduan Membaca Kitab Kejadian hingga Maleakhi
TINJAUAN PERJANJIAN BARU
Panduan Membaca Kitab Matius hingga Wahyu
Oleh: Ray C. Stedman

Penulis seorang pendeta dan pengajar Alkitab yang disukai ramai orang akan membawa anda menjelajahi Alkitab dengan cara yang unik dan menarik untuk menolong anda memahami firman Tuhan. Dengan panduan daripada Stedman, anda akan belajar Perjanjian Lama dan Baru sebagai pola yang mudah diikuti oleh mereka yang ingin hidup serupa dengan Kristus dan sebagai ungkapan kasih Tuhan yang mengubah kehidupan.


Stedman menyatukan dan menghubungkan setiap kitab dengan mahirnya, sehingga anda dapat memahami dan menerapkan hikmat daripada seluruh isi Perjanjian Lama dan Baru. Semua kisah dan anekdotnya yang menarik akan membuat prinsip-prinsip Alkitab menjadi hidup dan membuktikan penglibatan Tuhan yang konsisten dalam sejarah umat manusia,termasuklah hidup anda sendiri.

1. Memberikan gambaran yang lengkap daripada keseluruhan Perjanjian Lama dan Baru, dengan menyediakan konteks yang bermanfaat untuk pemahaman peribadi dan penerapan daripada setiap kitab.

2. Mempersembahkan tema dan pelajaran daripada setiap kitab dengan jelas dan ringkas.

3. Menyediakan ringkasan garis besar daripada seluruh 39 kitab Perjanjian Lama dan 27 kitab Perjanjian Baru.

4. Menyertakan ringkasan teks dan ikon pada margin halaman untuk menolong anda mengenali keperibadian tema,ayat dan penerapan yang penting.

5. Berisi tafsiran,kisah hidup dan anekdot yang bersejarah. Ini membuat Alkitab mudah dimengerti dan bermanfaat melalui gaya penulisan yang menarik dan menghibur.

6. Mendorong pertumbuhan rohani dengan menyediakan pengetahuan dan ilham yang tidak akan anda temukan dalam buku rujukan yang lain.

Dapatkan kedua naskah ini melalui Discovery House Distributors atau melalui kedai buku Kristian berhampiran anda!

Anda juga boleh memperolehinya melalui Sdr Kelvin Suali (Alpha & Omega Bookstore: 019-5101766 / 013-5661766) atau melalui Ps Nelly Janil (Bookstore PCS Pusat: 019-8201449).