Sabtu, 23 Januari 2016

Asmirandah: Tuhan Yesus Telah Memilih Saya

Asmirandah dan suaminya, Jonas

Video berisi kesaksian Asmirandah soal pindah agama beredar di dunia maya. Rakaman yang beredar itu diambil saat Asmirandah melakukan pelayanan di sebuah gereja sekitar lima bulan lalu.

Di dalamnya, Asmirandah menjelaskan bahwa apa yang dilakukannya bukan kerana keterpaksaan, melainkan kerana pilihannya sendiri. Dia juga menegaskan bahawa Yesus telah memilih Asmirandah untuk mengikuti ajaran Kristus.

"Puji Tuhan, bukan saya yang memilih,
melainkan Tuhan Yesus sendiri yang
 memilih saya" - Asmirandah
“Setiap kesaksian, saya memang selalu katakan bahwa saya pengikut Kristus kerana pilihan. Memang bukan sejak lahir, tapi puji Tuhan bukan saya yang memilih, melainkan Tuhan Yesus sendiri yang memilih saya,” demikian kata-kata yang diucapkan Asmirandah.

Asmirandah pun meminta agar apa yang dikatakannya saat itu tidak dianggap sebagai sebuah kesaksian. Dia lebih suka dianggap sedang melakukan sharing tentang kebaikan Tuhan kepada dirinya dan keluarga.

Setiap kali diminta kesaksian, saya dan suami saya, kami, lebih suka katakan ini sharing kebaikan Tuhan dalam hidup kami,” ungkapnya saat mengawali ucapan.

Asmirandah sendiri memutuskan berpindah agama setelah menikah dengan Jonas Rivanno. Bahkan sebelum menikah, pasangan ini juga sempat dikabarkan batal nikah kerana berbagai masalah, termasuk agama.

(Dialihbahasakan daripada artikel Hotels Worldwide bertajuk, "Asmirandah: Tuhan Yesus Telah Memilih Saya")