Ahad, 10 Mac 2019

Sidang Jemaat Melaporkan Melihat Yesus Dalam Asap Selepas Kebakaran Memusnahkan Gereja

Freedom Ministries telah menghantar foto ini, di mana mereka berkata dapat melihat wajah Yesus

Sebuah gereja West Virginia telah memilih untuk memuji Tuhan selepas api menghanguskan bangunannya pada hujung minggu lalu. 

"Kami akan melawan musuh dan tidak membiarkannya menghentikan kami," menurut satu hantaran Facebook di laman media sosial Freedom Ministries. 

Hantaran itu mengiringi suatu foto menarik di Facebook di mana kita boleh melihat wajah Yesus dalam asap itu. 


"Di tengah-tengah asap itu anda dapat melihat Yesus. Dia ada di situ bersama kami!" - Facebook Freedom Ministries.

"Pasukan pelayanan kami sedang bekerja kuat untuk memproses kehilangan bangunan kami baru-baru ini dan untuk bergerak ke depan dengan pembinaan semula. Kami menghargai doa-doa anda dan akan memberi respon secepat mungkin. Kami mengalu-alukan anda untuk menyertai kami dalam kebaktian di Freedom Ministries," gereja itu menyatakan menerusi Facebook Messenger. 

Meskipun nyala api yang besar itu, anggota-anggota bomba itu juga melaporkan perkara ajaib. (Tiada satu Alkitab yang terbakar dalam kebakaran itu).



Mukjizat itu juga telah mendapat perhatian media arus perdana. 

Yahoo, Today Show, USA Today dan banyak lagi media telah melaporkan mengenai kebakaran itu dan Alkitab-alkitab yang tidak tersentuh itu. 

(Diterjemahkan daripada artikel Charisma News bertajuk, "Congregation Reports Seeing Jesus In The Smoke After Fire Destroys Church" yang ditulis oleh Jessilyn Lancaster bertarikh 9 Mac 2019)