Rabu, 11 September 2019

Jadilah Sahabat Dahulu, Kata Pastor Peter Di Seminar Cinta Bijak


Seminar Cinta Bijak 101 telah diadakan di Rawang, Selangor dua hari yang lalu. Seramai 65 orang mengikuti seminar itu di Gereja City of Praise, Rawang, Selangor. Penceramah seminar adalah Pastor Peter De Run dan Pastor Joe Mosinkai. 

Selain penyertaan pemuda-pemudi dari gereja tuan rumah, City of Praise, terdapat peserta-peserta yang datang dari jauh termasuklah pemuda-pemudi dari Gereja DUMC (Petaling Jaya), Gereja Grace (Shah Alam) dan Gereja RG (Tanjung Malim). Tapi yang paling jauh adalah 2 peserta yang terbang terus dari Sabah.  

"Saya telah terlepas kesempatan mengikuti seminar ini ketika diadakan di Kota Kinabalu," kata Julita dari Sandakan. "Saya mengambil keputusan untuk terbang ke KL untuk mengikuti seminar ini supaya tidak terlepas lagi." 


Banyak prinsip penting dalam percintaan telah disampaikan oleh penceramah Pastor Peter dan Pastor Joe. Para peserta seminar telah mempelajari banyak dari pengalaman kedua-dua pastor itu.

Pastor Peter De Run adalah pengasas Seminar Cinta Bijak 101. Dia juga mengendalikan Facebook dan Instagram Cinta Bijak 101. Pastor Joe Mosinkai pula adalah gembala sidang Gereja Grace di Shah Alam dan Batang Berjuntai.

Seminar Cinta Bijak, Rawang telah selesai diadakan. Di manakah agaknya Seminar Cinta Bijak yang akan datang?

Para peserta Seminar Cinta Bijak, Rawang