Khamis, 16 April 2020

Tokoh Kembara British Bear Grylls Kata Tuhanlah Sumber Kekuatannya


Tokoh kembara British, Bear Grylls, yang terkenal dengan rancangannya Man vs. Wild, berkata bahawa Tuhanlah sumber dukungan dan kekuatannya.

"Saya berusaha untuk memulakan setiap hari dengan cara yang sama dengan berlutut, mengingat diri secara senyap bahawa saya sangat memerlukan kehadiran Tuhan bersama saya," Grylls berkata. "Saya memohon pengampunan-Nya, keyakinan-Nya, kekuatan-Nya. Saya meminta-Nya untuk melindungi keluarga saya, untuk menjaga perkataan saya, sikap dan perbuatan saya. Saya meminta-Nya mengambil banyak ketakutan yang ada pada saya dan memberikan saya damai-Nya dan untuk menyertai semua orang yang sedang bergelut dalam kehidupan."


(Diterjemahkan daripada artikel Charisma Magazine bertajuk, "British Adventurer Bear Grylls Says His Source of Energy Is God" bertarikh 15 April 2020)