Jumaat, 16 Mac 2018

Ayat Alkitab Paling Terkenal Dalam Aneka Bentuk


Pada pagi ini, saya terbangun awal sekali. Sambil duduk-duduk di sofa, saya teringat tarikh hari ini, dan langsung memikirkan ayat paling terkenal dari Alkitab - John 3:16.

Saya sering melihat poster yang menunjukkan kata-kata ayat kitab suci itu di gereja dan di tempat lain. Berikut adalah 16 poster menarik yang telah saya kumpulkan dari alam maya. Yang manakah kegemaran anda?


Dalam tulisan hitam putih


Dalam tulisan warna-warni


Dalam tulisan berhias




Dalam bentuk huruf menarik




Dalam bentuk bulat



Dalam bentuk cinta




Dalam bentuk salib



Dalam bentuk grafik





Itulah 16 reka bentuk Yohanes 3:16 yang telah saya kumpulkan, tetapi semuanya membawa satu mesej: 

"Kerana begitu besar kasih Allah akan dunia ini, sehingga Ia telah mengaruniakan Anak-Nya, supaya setiap orang yang percaya kepada-Nya tidak binasa, melainkan beroleh hidup yang kekal." (Yohanes 3:16)