Rabu, 11 Februari 2015

"Pengembaraan Cinta": Prinsip-Prinsip Untuk Percintaan Anak Muda Kristian

Buku "Pengembaraan Cinta" oleh Edmund Kumar
(Gambar dari laman Facebook Lainey J. Vivian)

Sudahkah anda memiliki buku ini? Jika belum, saya mengesyorkan anda mendapatkannya segera! "Pengembaraan Cinta" yang telah ditulis oleh Edmund Kumar dan diterbitkan pada 2013 ialah sebuah buku yang banyak memberi nasihat dan bimbingan Alkitabiah mengenai cinta. Sangat sesuai untuk anak-anak muda masa kini yang bakal ataupun sudah mula bercinta. Bahkan mereka yang sudah bertunang mahupun sudah berkahwin juga akan mendapat manfaat dari buku ini. Sebabnya prinsip-prinsip Alkitabiah yang dikongsikan dalam buku ini adalah sangat berfaedah dan membantu setiap individu dan pasangan yang ingin berjaya dalam pengembaraan cinta mereka.  

Buku ini merupakan buku pertama mengenai cinta yang ditulis oleh Pastor Edmund Kumar. Sebelum ini beliau telah menulis buku-buku lain berkenaan Kekristianan. Didorong oleh pertanyaan daripada pemuda-pemudi kepadanya di laman Facebook, Pastor Edmund telah mengumpulkan sejumlah prinsip-prinsip berkenaan pergaulan cinta dalam buku ini. Harapannya buku ini dapat membantu anak-anak muda dengan beberapa nasihat dan bimbingan yang boleh membantu mereka membina hubungan cinta berdasarkan landasan yang sihat dan betul.

Antara tajuk-tajuk dalam buku "Pengembaraan Cinta"

Pastor Edmund telah memperoleh Ijazah Sarjana Muda Teologi (B.Th) di Seminari Teologi Sabah (STS). Beliau sudah berumahtangga dan pernah melayani sebagai Guru Sekolah Minggu, Penyelia Guru Sekolah Minggu, Pastor Muda-Mudi dan Pastor Sidang Anglikan St. Gabriel di Sandakan. 

Ps. Edmund dengan isterinya, Maineh
dan anak mereka Rebecca
Sekarang beliau merupakan Penyelaras Persatuan Persaudaraan Penjara Malaysia di Sabah (Prison Fellowship Malaysia - Sabah). Pelayanan beliau membawanya melayani di penjara-penjara seluruh Sabah dan juga melawat keluarga-keluarga banduan secara penuh masa. Beliau sekarang tinggal di Kota Kinabalu bersama isterinya Maineh dan anak perempuan mereka Rebecca. 

“Pendekatan yang sangat menarik, ringkas dan padat, mudah diserap untuk semua peringkat umur. Saya dorong agar semua yang belum mendapatkan buku ini dapatkan segera dan terimalah perubahan rohani dalam perhubungan cinta anda.." - ulasan pembaca (dipetik dari laman Facebook Cinta Bijak 101).

Buku ini dijual dengan harga hanya RM10 senaskhah. Anda boleh membuat pertanyaan ataupun pesanan untuk buku ini melalui Facebook Edmund Kumar. Dapatkan naskhah anda hari ini! Anda pasti diberkati!