Isnin, 25 Disember 2017

Ahok Ucapkan Selamat Natal Dari Penjara

Ucapan selamat natal dari Ahok
(Instagram/basukibtp)

JawaPos.com - Mantan Gabenor DKI Jakarta Basuki Tjahaja Purnama (Ahok) turut bersukacita dalam merayakan Natal 2017 dan menyambut Tahun Baru 2018. Ucapan selamat itu diungkapkannya di akaun Instagramnya @basukibtp.

Ucapan itu dimuat naik oleh pasukan btp pada Hari Minggu (24/12). Dalam Instagram itu pasukan btp memuat naik dua foto. Pertama, foto karikatur dengan surat ucapan berwarna hitam yang ditulis langsung oleh Ahok dari tahanan Mako Brimob, Kelapa Dua, Depok.

Tulisan tersebut berbunyi ucapan selamat Natal 2017 untuk yang merayakannya. "Semoga Allah sumber pengharapan, memenuhi kita semua dengan kesehatan yang baik, sukacita, dan selalu ada damai sejahteraNya yang melampaui segala akal memelihara hati dan pikiran kita dalam Kristus Yesus."

Ucapan selamat natal dari Ahok
(Instagram/basukibtp)

Tak hanya itu, Ahok juga menulis surat dalam Bahasa Inggeris berbunyi:

People ought to be selflessly loving because it is who we are. Humans are made in the image of a selfless God; loving other is what makes us truly human.
Selamat Tahun Baru 2018.

Catitan tersebut telah disukai sebanyak 47,048 dan 1,101 komen pengikutnya di Instagram. 

Berikut beberapa komen warga yang membalas ucapan natal dari Ahok.

"Selamat Natal Pak @basukibtp damai natal dan sukacita natal menyertai bapak dan keluarga. We Live Your pemimpin yang sebenarnya, doaku dinadimu Pak, Indonesia," tulis pemilik akaun @elman_bago.

Tidak ketinggalan juga komen dari akaun @danielwirnard, "selamat natal juga Pak," tulisnya.

(Dialihbahasakan daripada artikel Jawa Pos bertajuk, "Dari Balik Penjara, Ahok Ucapkan Selamat Natal" oleh Ilham Safutra bertarikh 24 Disember 2017)