Khamis, 10 Mac 2022

Lagu "Walau Ku Lewati Lembah" Oleh Joanna Joseph Dilancarkan


Sudahkah anda mendengar lagu, "Walau Ku Lewati Lembah" oleh Joanna Joseph? Lagu merdu dengan lirik yang indah ini telah dilancarkan semalam di YouTube. Dengarlah dan kongsi dengan kawan-kawan!

Berikut kesaksian Joanna Joseph di laman Facebooknya semalam:

Lagunya sudah dikeluarkan! Puji Tuhan, setelah 3 tahun lagu yang Tuhan berikan, akhirnya siap juga di tahun 2022.

Terima kasih yang istimewa untuk saudaraku, Rhemedy Anthony kerana membantu saya menyiapkan lagu ini, untuk saudaraku Alejandro Tingzon Jr Jun kerana arranging, dan mixing sehingga ianya telah muncul dengan indah. Tetapi terutama sekali, saya ingin berterima kasih kepada saudaraku yang amat dihargai, Patrick Leong kerana memiliki kepercayaan pada lagu ini, mencari orang untuk menaja lagu ini, sampai lagu ini boleh dikeluarkan untuk menjadi berkat kepada semua.

Lagu ini dicipta 3 tahun lepas (2019). Pada waktu saya berada di titik terendah dalam hidup saya. saya berasa sunyi dan tiada pengharapan. Satu hari, di waktu saya sedang bersedia untuk "pimpin penyembahan" di Gereja Faith Sanctuary of Glory, Tuhan mengingatkan saya tentang ayat Alkitab ini, "Mazmur 23:4 - Sekalipun aku berjalan dalam lembah kekelaman, aku tidak takut bahaya, sebab Engkau besertaku; gada-Mu dan tongkat-Mu, itulah yang menghibur aku." 

Tuhan mengingatkan saya, yang Dia tidak akan pernah meninggalkan saya, dan tangan Tuhan tetap menopang saya. Walaupun saya berada di titik terendah, tapi Tuhan ada.

Saya percaya, ada di antara kita juga pernah mengalami sama seperti apa yang saya alami. Kita berada di titik terendah dalam hidup dan tiada satu pun yang dapat memahami keadaan kita. Terlebih lagi, dengan apa yang berlaku di sekeliling kita. Tidak ada kepastian, dan kita tidak tahu apa yang berlaku di masa hadapan. Tapi kita dapat terus berpegang teguh pada Tuhan yang memegang kita, Dia tidak akan pernah meninggalkan dan tangan-Nya akan selalu menopang kita.

Tetaplah kuat, dan saya berdoa ketika anda mendengar lagu ini, anda dikuatkan, dan dihiburkan. TUHAN MEMBERKATI ANDA.

LIRIK LAGU "WALAU KU LEWATI LEMBAH"

Rangkap 1

Kau Tuhan tak pernah tinggalkanku

Tak pernah sedetik pun

Kau lupakanku

Kau ada dalamku

Rangkap 2

JanjiMu

Menerangi langkahku

Meluruskan jalanku

Kau s'lalu setia

Ku mau mengikutiMu

Korus

Walau ku lewati lembah

Ku takkan takut

Ker'na Kau besertaku

S'karang sampai selamanya

Ku pegang janjiMu (repeat)

Instrumental backing vocal interlude: Tuhan peganglah tanganku

-------------

Produced by: GoSing Ministries (GoSing Music)

Co-Producer: Patrick Leong (Oops Asia)

Written by Rhemedy Anthony & Joanna Joseph

Sung by: Joanna Joseph

Main Vocals produced by: Patrick Leong & Alejandro Tingzon Jr Jun

Backing Vocals: Patrick Leong

Backing Vocals Recorded by: Ben Tio Jamincity Music

Music Arrangement by: Alejandro Tingzon Jr Jun

Mix & Mastered by: Alejandro Tingzon Jr Jun

Single Release Sponsored by: Jenny Liew

Music Video by: Chan Mei Yee

GOSING MUSIC © 2022